ponedjeljak, 22. ožujka 2010.

Danke Deutschland!!!!


Jednom davno Sanja Trumbić je pjevala Danke Deutschland i mi se svi smijali kao ludi. Od te pjesme sam dobio traume za narednih 10 godina a ujedino mi je zgadila Njemački jezik pa sam ga uspješno bojkotirao kroz osnovnu i srednju školu ( za čime danas žalim). Prije 5 godina imao sam priliku posjetit Njemačku u sklopu jednog seminara koji se održavao u Essenu, u startu mi se grad nije dopao, bio je sve ono kako sam zamišljao tu zemlju. Industrija i to je to. No nakon Essena imao sam priliku biti tjedan dana u Bonnu i Koln-u. Tu sam zavolio Njemačku. Naime oba grada su bila kombinacija starog i novog. Bonn je kao bivši glavni grad bio savršen gradić pun lijepih vila sa značajnim ostatcima starog grada, i ono što me je posebno impresioniralo odlično uređenim javnim prijevozom. U Kolnu sam bio jedan dan, dovoljno da vidim velebnu katedralu i prošetam uz Rajnu. Nedavno kada je Wizzair uveo liniju Zagreb-Dortmund i ponudio karte za 19 eura (povratna) nisam dvojio bi li išao ili ne. Odmah sam bookirao karte i odluka je pala ide se ponovno u Njemačku. Kako u Dortmundu nema mnogo toga za vidjeti, a nisam ljubitelj Essen gradova odlučio sam dane provesti u Dusseldorfu i ponovno u Kolnu. Prvo što se može zamijetiti kada se sleti da Dortmund airport kao jedna beznačajna luka izgleda puno bolje od našeg Plesa. To je prilika da se čovjek ponovno zapita kad će više urediti to naše ruglo. Aerodrom se nalazi u gradiću Holzwickede i do željezničke postaje vozi bus jednu stanicu za 1,5 euro. Od tamo se ide za Dusseldorf. Postoje direktni i vlakovi sa presjedanjem što ne stvara problem jer su Njemačke željeznice izuzetno organizirane,pa tako nisam doživio da niti jedan vlak kasni više od 30 sekundi.Vozi se nekih sat vremena a može i brže, no kako je vrijeme novac, a vremena smo imali odlučili smo se za taj vlak. Karta dodje nekih 11 eura pojedinačno, odnosno grupna za 5 osoba 34 eura. U Dusseldorfu smo uzeli hotel za 50 eura po noći dvokrevetna, kažu 2 stars, no hotel čist plus tv, plus internet i obilan doručak, što ces bolje. Dusseldorf je jako lijep grad, po mojoj mjeri pa bi bilo ugodno živjeti tamo. Javni prijevoz se ne mora koristiti jer je sve blizu i ako volite šetatit sve se može obići zu fuss. Osobno mi se najviše svidio stari grad koji obiluje povijesnim znamenitostima, crkvama ali i nizom malih kafica, restorana i kavana. Izuzetno je kao su uredili šetalište uz rijeku i mada je riječ o Njemačkoj imao sam dojam da je život tamo smireniji i opušteniji nego na ulicama Zg-a. Također grad je pun zelenila i parkova, a za one željne moderne arhitekture postoji četvrt sa iznimnim modernim neboderima koji se izuzetno dobro nastavlja na stari grad. Za one željne visine preporučam penjanje na tv toranj gdje na visini od 168 metara doživite grad u punoj veličini. Uz sve te zanimljivosti noć brzo dođe a i žuljevi na nogama počnu pokazivati da je vrijeme za odmor i odlazak u hotel. Sutradan je dan počeo rano, doručak i hvatanje prvog vlaka za Koln (9.12h) , da se ne pomisli da nema ranijih vlakova ovdje ponovno dolazi do izražaja ona "vrijeme je novac", naime ako kupite grupnu kartu za 33 eura/5 osoba može se cijeli dan voziti od 9 do 3 ujutro iduceg dana unutar države. Dobar način da se smanji gužva a opet popune vlakovi koji nisu unutar najvece gužve kad ljudi idu na posao. Koln je vrlo različit od Duseldorfa, puno je življi i pun turista. Također promet je nešto intezivniji. Obavezno mjesto za obilazak je katedrala, kažu najveca u Njemačkoj. I stvarno je impresivna. Kad sam se prije 5 godina penjao na toranj ulaz je bio unutar katedrale, no ovaj put vrtim se u krug i ne mogu naci ulaz. Izadjem van kad ono izgrađen čitavi novi ulaz do tornja. Kažu otvorili u travnju prošle godine. Hmmm radi se!!! Osim toga grad je veliko gradilište, puno dizalica i radi se 100 na sat. Šetalište uz Rajnu se idealno slaže sa starim gradom i kad vam se poklopi sunčani dan nema bolje. Prošli put sa posjetio muzej čokolade u Kolnu, što sam ovaj put propustio, zanimljiv objekt, no mene se najviše dojmio prostor sa umjetnom tropskom klimom. Osim toga u oba grada ima niz galerija i muzeja pa ljubitelji umjetnosti mogu uživati. Pitanje je je li 2 dana dovoljno za vidjeti ova dva grada, moje mišljenje je ne. Optimalno bi bilo oko 4-5 dana, no i u 2 dana se može mnogo toga vidjeti ako se dobro organizirate a i doživite atmosferu sjeverne Njemačke.

Nema komentara:

Objavi komentar